Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Cari Blog Ini

Primoz Roglic Bekent Dat Hij Deze Zomer Wou Stoppen Met Koersen

Primoz Roglic bekent dat hij deze zomer wou stoppen met koersen

Sloveen kampte met gevolgen van val in Tour

Roglic reed Vuelta met gebroken wervel

Primoz Roglic heeft in gesprek met het Sloveense Wielerblad bekend dat hij overwoog om deze zomer te stoppen met wielrennen. De Sloveen reed de afgelopen Vuelta a España met een gebroken wervel.

Roglic kwam in de Tour de France ten val en liep daarbij onder meer een gebroken wervel op. Toch besloot hij om de Ronde van Spanje te rijden. "Als ik het nu opnieuw zou moeten doen, zou ik het niet meer doen", zegt Roglic. "Maar ik wilde het seizoen niet zo beëindigen, vandaar dat ik toch gestart ben in de Vuelta."

Roglic geeft aan dat hij na de val in de Tour fysiek en mentaal niet in orde was. "Ik was bang om te rijden en had moeite met slapen. Ik heb ook veel last gehad van mijn rug. Het was een heel zware periode."


Komentar